Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn? - refleksje po obejrzeniu filmu Maska Twardziela Problem- Na jakiego rodzaju zaangażowanie w dziaÅ‚aniu zwiÄ…zanym z wykonaniem kolejnego zadania Comeniusa i jednego z zadaÅ„ w programie wychowawczym szkoÅ‚y liczÄ… animatorzy tego dziaÅ‚ania? Zadanie-efekt – przeprowadzenie w szkolnym Å›rodowisku z udziaÅ‚em goÅ›ci-kompetentnych osób w temacie Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn? Uzasadnienie: zadanie wychowawcze i edukacyjne zostaÅ‚o podjÄ™te na podstawie zapisu podstawy programowej z r.2008 oraz na podstawie wybranych celów szkolnego programu wychowawczego: -  szkoÅ‚a ma obowiÄ…zek ksztaÅ‚towanie u uczniów postaw warunkujÄ…cych sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie..
-  Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji we współczesnym świecie.
Cele:
- Uczniowie i opiekunowie z uwagÄ… obejrzÄ… amerykaÅ„ski edukacyjny film poglÄ…dowy1,24 h - wykÅ‚ad ilustrowany odwoÅ‚aniem do fragm. filmów fabularnych, zdarzeÅ„, statystyk, reklam…
Z uwagÄ… - oznacza w tym dziaÅ‚aniu: szukanie odpowiedzi na pytanie postawione w debacie i inne pytania –problemowo ujmujÄ…ce ważne dla naszego dialogu kwestie np.: Na co przykÅ‚ady pokazaÅ‚ ten film i inne znane na ten temat filmy np. też polskie (też reklamy), czy:.Jakie kwestie sÄ… ważne w rozmowie na temat nie zawsze pozytywnego ksztaÅ‚towania przez media mÄ™skiej tożsamoÅ›ci? Jakie mÄ™skie negatywne wzory tożsamoÅ›ci i odpowiadajÄ…ce im kobiece -ksztaÅ‚tujÄ… media? Jakie sÄ… niebezpieczeÅ„stwa biernego naÅ›ladowania takich wzorów i czy sÄ… one naÅ›ladowane? Jakie problemy zwiÄ…zane z przemocÄ… zostaÅ‚y w filmie zauważone ? Czy zgadzacie siÄ™ że sÄ… one ważne i dlaczego? -  ZapamiÄ™tanie różnych przykÅ‚adów dotyczÄ…cych zwiÄ…zku pomiÄ™dzy kreowanymi wzorami mÄ™skoÅ›ci i kobiecoÅ›ci a niebezpiecznymi zjawiskami spoÅ‚ecznymi?
-  Zainspirowanie do stworzenia wÅ‚asnego katalogu filmów( polskich również!) i reklam (rozpowszechnianych od kilku lat w Polsce ), statystyk,… innych niż wykorzystane w filmie, ale ilustrujÄ…cych poruszone kwestie albo pozwalajÄ…ce formuÅ‚ować kontrargumenty;
-  Klasa zaprosi animatorów z opiekunem na zajęcia warsztaty po projekcji filmu.
-  Z klasy do debaty szkolnej zgłosi się kilkoro osób, które zaprezentują w niej własne stanowisko i odwołają się do wyniku pracy nad tematem zespołu klasowego.
-  Z klasy zgłoszą się osoby chętne do udziału przed debatą w warsztatach II. Tury-planowanych do zrealizowania poza klasą w grupie międzyklasowej. Gorąco zapraszamy!
 Planowany terminarz. Zadania:
- 20.09-01.10.13 przygotowanie materiałów do zadania:
- Film Maska Twardziela-dostępny w bibliotece szkolnej.
- Informacja o celach i efekcie zadania- strona szkolna, informacja wydrukowana w bibliotece, informacja na tablicy szkolnej pod 105 oraz w pokoju nauczycielskim.
- 01-10.13 oglądanie filmu Maska Twardziela-w klasach i grupie zaangażowanej w Comeniusa.
- 10.10-18.10.13 warsztaty:
-  I tura adresowana do całych zespołów klasowych( 45 min)po projekcji filmu w klasach pierwszych i drugich
- II tura jako zajęcia pozaklasowe- gwarancja uczącej zabawy i aktywnego udziału (17.10.13-wtorek)
- 25.10.13 debata ( termin ze względu na dyspozycyjność gości może ulec zmianie).
Organizatorzy debaty bÄ™dÄ… Was wspierać informacjami na tablicy pod salÄ… 105 –od 01.10.-17.10.
|