Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Żyrardowie
Strona Główna Sobota, Lipca 27, 2024
„macho”

Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn? - refleksje po obejrzeniu filmu Maska Twardziela

Problem- Na jakiego rodzaju zaangażowanie w działaniu związanym z wykonaniem kolejnego zadania Comeniusa i jednego z zadań w programie wychowawczym szkoły liczą animatorzy tego działania?

Zadanie-efekt – przeprowadzenie w szkolnym Å›rodowisku z udziaÅ‚em goÅ›ci-kompetentnych osób w temacie Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn?

Uzasadnienie: zadanie wychowawcze i edukacyjne zostało podjęte na podstawie zapisu podstawy programowej z r.2008 oraz na podstawie wybranych celów szkolnego programu wychowawczego:

  •   szkoÅ‚a ma obowiÄ…zek ksztaÅ‚towanie u uczniów postaw warunkujÄ…cych sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie..
  •   SzkoÅ‚a podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji we współczesnym Å›wiecie.

Cele:

  1. Uczniowie i opiekunowie z uwagÄ… obejrzÄ… amerykaÅ„ski edukacyjny film poglÄ…dowy1,24 h - wykÅ‚ad ilustrowany odwoÅ‚aniem do fragm. filmów fabularnych, zdarzeÅ„, statystyk, reklam…
  2. Z uwagÄ… - oznacza w tym dziaÅ‚aniu: szukanie odpowiedzi na pytanie postawione w debacie i inne pytania –problemowo ujmujÄ…ce ważne dla naszego dialogu kwestie np.: Na co przykÅ‚ady pokazaÅ‚ ten film i inne znane na ten temat filmy np. też polskie (też reklamy), czy:.Jakie kwestie sÄ… ważne w rozmowie na temat nie zawsze pozytywnego ksztaÅ‚towania przez media mÄ™skiej tożsamoÅ›ci? Jakie mÄ™skie negatywne wzory tożsamoÅ›ci i odpowiadajÄ…ce im kobiece -ksztaÅ‚tujÄ… media? Jakie sÄ… niebezpieczeÅ„stwa biernego naÅ›ladowania takich wzorów i czy sÄ… one naÅ›ladowane? Jakie problemy zwiÄ…zane z przemocÄ… zostaÅ‚y w filmie zauważone ? Czy zgadzacie siÄ™ że sÄ… one ważne i dlaczego?

    •   ZapamiÄ™tanie różnych przykÅ‚adów dotyczÄ…cych zwiÄ…zku pomiÄ™dzy kreowanymi wzorami mÄ™skoÅ›ci i kobiecoÅ›ci a niebezpiecznymi zjawiskami spoÅ‚ecznymi?
    •  Zainspirowanie do stworzenia wÅ‚asnego katalogu filmów( polskich również!) i reklam (rozpowszechnianych od kilku lat w Polsce ), statystyk,… innych niż wykorzystane w filmie, ale ilustrujÄ…cych poruszone kwestie albo pozwalajÄ…ce formuÅ‚ować kontrargumenty;
  3.   Klasa zaprosi animatorów z opiekunem na zajęcia warsztaty po projekcji filmu.
  4.   Z klasy do debaty szkolnej zgłosi się kilkoro osób, które zaprezentują w niej własne stanowisko i odwołają się do wyniku pracy nad tematem zespołu klasowego.
  5.  Z klasy zgłoszą się osoby chętne do udziału przed debatą w warsztatach II. Tury-planowanych do zrealizowania poza klasą w grupie międzyklasowej. Gorąco zapraszamy!
 Planowany terminarz. Zadania:
  1. 20.09-01.10.13 przygotowanie materiałów do zadania:
    • Film Maska Twardziela-dostÄ™pny w bibliotece szkolnej.
    • Informacja o celach i efekcie zadania- strona szkolna, informacja wydrukowana w bibliotece, informacja na tablicy szkolnej pod 105 oraz w pokoju nauczycielskim.
  2. 01-10.13 oglądanie filmu Maska Twardziela-w klasach i grupie zaangażowanej w Comeniusa.
  3. 10.10-18.10.13 warsztaty:
    •  I tura adresowana do caÅ‚ych zespołów klasowych( 45 min)po projekcji filmu w klasach pierwszych i drugich
    • II tura jako zajÄ™cia pozaklasowe- gwarancja uczÄ…cej zabawy i aktywnego udziaÅ‚u (17.10.13-wtorek)
  4. 25.10.13 debata ( termin ze względu na dyspozycyjność gości może ulec zmianie).
Organizatorzy debaty bÄ™dÄ… Was wspierać informacjami na tablicy pod salÄ… 105 –od 01.10.-17.10.

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /footer.php:25 Stack trace: #0 /news.php(170): require_once() #1 {main} thrown in /footer.php on line 25