Debaty dotyczące przemian wzorca męskości
W naszym Liceum 25 października w ramach programu Comenius w projekcie Szkolna Fabryka Inicjatyw-równe obywatelstwo odbyły się dwie debaty dotyczące przemian wzorca męskości. Jedna z nich – anglojęzyczna miała miejsce 23 października na innowacyjnej lekcji języka angielskiego prowadzonej przez Annę Kamińską. Lekcja została sfilmowana, a jej efekty zostały umieszczone poniżej na stronie. Podczas debaty uczniowie, starali się odpowiedzieć na główne pytanie „Czy stereotyp „prawdziwego” mężczyzny (również jego skrajne wyobrażenie-twardziel, brutal) może oddziaływać negatywnie na zachowania męskie czy relacje międzyludzkie? W jakim sensie? Czy możemy mówić o jego pozytywnej roli?”. W trakcie lekcji uczniowie odnosili się także różnych typów męskości, opierając się przy tym na własnych przemyśleniach oraz usiłowali wskazać, czy wzorce męskości propagowane przez media odgrywają kluczową rolę w tworzeniu i wartościowaniu kulturowych i indywidualnych opinii, czym jest męskość. Druga –realizowana w języku polskim stanowiła wstęp do zajęcia się tematem w najbliższej przyszłości. Uświadamiała zasady kulturalnego formułowania stanowisk i argumentów. W loży ekspertów zasiedli: nauczycielka, absolwentka podyplomowych studiów Społecznej Tożsamości Płci na UJ - Bożena Gąsiorowska oraz nauczyciel religii, dyplomowany filozof i etyk- Norbert Kościelniak, udział wzięły trzy klasy i grupa liderów projektu.
|