Debaty dotyczące przemian wzorca męskości
W naszym Liceum 25 października w ramach programu Comenius w projekcie Szkolna Fabryka Inicjatyw-równe obywatelstwo odbyÅ‚y siÄ™ dwie debaty dotyczÄ…ce przemian wzorca mÄ™skoÅ›ci. Jedna z nich – anglojÄ™zyczna miaÅ‚a miejsce 23 października na innowacyjnej lekcji jÄ™zyka angielskiego prowadzonej przez AnnÄ™ KamiÅ„skÄ…. Lekcja zostaÅ‚a sfilmowana, a jej efekty zostaÅ‚y umieszczone poniżej na stronie. Podczas debaty uczniowie, starali siÄ™ odpowiedzieć na główne pytanie „Czy stereotyp „prawdziwego” mężczyzny (również jego skrajne wyobrażenie-twardziel, brutal) może oddziaÅ‚ywać negatywnie na zachowania mÄ™skie czy relacje miÄ™dzyludzkie? W jakim sensie? Czy możemy mówić o jego pozytywnej roli?”. W trakcie lekcji uczniowie odnosili siÄ™ także różnych typów mÄ™skoÅ›ci, opierajÄ…c siÄ™ przy tym na wÅ‚asnych przemyÅ›leniach oraz usiÅ‚owali wskazać, czy wzorce mÄ™skoÅ›ci propagowane przez media odgrywajÄ… kluczowÄ… rolÄ™ w tworzeniu i wartoÅ›ciowaniu kulturowych i indywidualnych opinii, czym jest mÄ™skość. Druga –realizowana w jÄ™zyku polskim stanowiÅ‚a wstÄ™p do zajÄ™cia siÄ™ tematem w najbliższej przyszÅ‚oÅ›ci. UÅ›wiadamiaÅ‚a zasady kulturalnego formuÅ‚owania stanowisk i argumentów. W loży ekspertów zasiedli: nauczycielka, absolwentka podyplomowych studiów SpoÅ‚ecznej TożsamoÅ›ci PÅ‚ci na UJ - Bożena GÄ…siorowska oraz nauczyciel religii, dyplomowany filozof i etyk- Norbert KoÅ›cielniak, udziaÅ‚ wzięły trzy klasy i grupa liderów projektu.
|