Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Żyrardowie
Strona Główna Czwartek, Kwietnia 18, 2024
ZAJĘCIA INTEGRACYJNE 2015

ZAJĘCIA INTEGRACYJNE W PIERWSZYCH KLASACH

Jak co roku na początku września, panie psycholożka Magdalena Bylica-Pawlak i pedagożka Anna Kubicka przeprowadziły zajęcia integracyjne w klasach pierwszych. Warsztaty odbywały się w dniach od 14 do 18 września 2015 ze współudziałem wychowawców klas. Był to czas pełen emocji, rozmów i współpracy w nowych zespołach klasowych.

Zapoznajcie się z wrażeniami uczniów z tychże zajęć:

 Dnia 16 wrzeÅ›nia 2015 roku w klasie IA – odbyÅ‚y siÄ™ trzy godzinne zajÄ™cia integracyjne, prowadzone przez PaniÄ… AnnÄ™ KubickÄ… - pedagoga szkolnego.
We wspaniałej atmosferze mieliśmy okazję nie tylko do nawiązywania przyjaznych relacji, ale także do przedstawienia naszych obaw i wymagań związanych ze szkołą i klasą. Ku zdziwieniu uczniów okazało się, iż wiele osób myśli podobnie.

WiÄ™kszość czasu byÅ‚a poÅ›wiÄ™cona ciekawym zabawom, pozwalajÄ…cym otworzyć siÄ™ każdemu uczestnikowi. PoznaliÅ›my swoje pasje, upodobania i hobby. StaliÅ›my siÄ™ wspólnotÄ…, z której nikt nikogo nie odrzuci. JesteÅ›my klasÄ…. Możemy na siebie liczyć. „Jeden za wszystkich – wszyscy za jednego”. Na pewno proces zapoznawania siÄ™ ze sobÄ… bÄ™dzie jeszcze trwaÅ‚ dÅ‚ugo. Jednak uważam, że zajÄ™cia i ich wspaniaÅ‚a atmosfera zdecydowanie nam w tym pomogÅ‚y - każdemu dostarczyÅ‚y sporÄ… dawkÄ™ optymizmu.

Wszyscy uczestnicy byli zadowoleni, chwalili zajęcia i uważali je za bardzo przydatne, a Pani Ania zdobyła nasze zaufanie.

 Aneta Misiak, kl IA


14 września wzięliśmy udział w zajęciach integracyjnych prowadzonych przez szkolną Panią psycholog Magdę Bylicę-Pawlak. Razem z nią oraz naszą wychowawczynią profesor Dorotą Mińkowską spędziliśmy 3 godziny, które pozwoliły nam chociaż trochę poznać swoje wzajemne upodobania oraz charaktery.

Zajęcia były pełne zabaw ułatwiających zapamiętywanie imion oraz zmuszających nas do otworzenia się na innych. Pan Krokodyl, jakkolwiek jego nazwa dziecinnie by nie zabrzmiała, skutecznie zapoznał nas z imionami koleżanek i kolegów z klasy. Było również kreatywnie: podzieleni na grupy tworzyliśmy drzewa naszych zainteresowań, które następnie wspólnie przedstawialiśmy reszcie (co nie obyło się bez gwałtownych wybuchów śmiechu). Prócz przyjemnej i lekkiej części zajęć, musieliśmy się także zmierzyć z naszymi obawami dotyczącymi szkoły, co zamiast wprowadzić w stan melancholijny podniosło na duchu - koniec końców, choć tak różni wszyscy dzielimy podobne problemy.

Integracja należała do udanych i spełniła swój obowiązek: przestaliśmy być dla siebie bezimiennymi twarzami, z którymi nie wiążemy żadnych konkretnych cech. Drzwi dla nowych przyjaźni otworzyły się szerzej!

 Klasa Ic
 

Wstąpienie w progi liceum wiąże się z wieloma obawami. Największą jest chyba strach przed brakiem akceptacji ze strony rówieśników. Aby zapobiec takim myślom, 15 września 2015 r. mieliśmy okazję uczestniczyć w zajęciach integracyjnych prowadzonych przez szkolnego psychologa, p. Magdalenę Bylicę - Pawlak. Jako uczniowie klasy I D o profilu humanistycznym chcieliśmy poznać się bliżej, by wiedzieć, kto będzie tworzył naszą klasową społeczność przez kolejne trzy lata nauki w Liceum im. Stefana Żeromskiego w Żyrardowie. Proponowane przez panią psycholog ćwiczenia na pewno sprawiły każdemu z nas wiele radości, bo przebrnęliśmy przez wszystkie etapy integracji z uśmiechami na twarzach.

Pierwszym krokiem w czasie naszego spotkania było ustalenie własnych zasad, które zobowiązaliśmy się przestrzegać. Wymienić można tu m.in. powstrzymywanie się od powierzchownego oceniania innych czy wyśmiewania cudzych zainteresowań. Chcieliśmy również, aby pojawiła się reguła mówienia o sobie szczerze i bez skrępowania. Musieliśmy zaprezentować się jak najlepiej, dopisując nasze cechy do poszczególnych liter z imienia. Pamiętaliśmy, że przecież najważniejsze jest pierwsze wrażenie. Potem rozpoczęła się zabawa w "Krokodyla", za którego uznaliśmy podawany z rąk do rąk długopis. Osoba z pisakiem w dłoni musiała dokładnie wymienić imiona swoich poprzedników. Trzeba przyznać, że nie było łatwo, zwłaszcza dla osób znajdujących się na końcu trasy "krokodyla", ale poradziliśmy sobie bardzo dobrze i teraz już doskonale się znamy.

Następnie podzieleni zostaliśmy na kilkuosobowe grupy zgodnie ze swoją datą urodzenia. Naszym zadaniem było narysowanie drzewa, w które wpisać mieliśmy cechy łączące nas, jak i te indywidualne. Wiosna, która wystąpiła jako pierwsza, postawiła na symbole, a ich drzewo budowały kolorowe piktogramy. Drzewo Zimy także ozdobione zostało starannie wykonanymi obrazkami. Kolejne zespoły, Lato i Jesień, wolały cechy wypisać, więc pnie i gałązki ich rysunkowego drzewa wypełnione zostały mnóstwem wyrazów. Ten etap integracji zakończyło zaprezentowanie przez poszczególne grupy swoich plakatów. Dzięki temu ćwiczeniu mogliśmy lepiej poznać nasze zainteresowania i pasje.

Ostatnią częścią spotkania było pozbycie się swoich obaw i uprzedzeń. W tym celu każdy wypisał je na anonimowej kartce i wrzucił do koszyczka. Jak się okazało, prawie wszyscy mieliśmy takie same lęki, głównie strach przed brakiem akceptacji ze strony klasy. Każdy z nas mógł także powiedzieć głośno, czego oczekuje i co nie będzie przez niego akceptowane. Wszyscy zgodnie stwierdziliśmy, że chcemy spędzić te trzy lata, tworząc zgrany zespół.

Klasa 1d

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /footer.php:25 Stack trace: #0 /news.php(170): require_once() #1 {main} thrown in /footer.php on line 25