|
Poradnik dla Rodziców i uczniów |
|
|
Jak zachęcić dziecko do nauki - poradnik dla rodzica Można dziecko zmusić, żeby siedziało przy biurku, żeby wpatrywało się godzinami w podręcznik czy nawet żeby odrobiło lekcje, ale do nauki - nigdy. Maluch czy nastolatek będzie się pilnie uczyć tylko wtedy, gdy będzie mu to sprawiać przyjemność, gdy ta potrzeba zakotwiczy się na poziomie automotywacji. Jak zatem zachęcić dziecko do nauki? 12 przykazań dla rodzica: Traktuj naukę dziecka jako rzecz świętą. Nie przerywaj mu, nie wołaj do telefonu, wyłącz wszelkie źródła dźwięku. Zarządź, że wszystkie dzieci uczą się w tym samym czasie. Niech żadne wtedy nie ogląda telewizji i nie gra na komputerze. To podstawowy błąd rodziców pozwolić, by jedno z dzieci się bawiło, gdy drugie się uczy. Pokaż, jak bardzo cenisz rozwijanie pasji. Samodzielnie napisany referat, zrobienie makiety - takie działania przyniosą więcej korzyści i satysfakcji niż przesiedzenie bezmyślnie ośmiu lekcji w szkole. W wolne dni staraj się rozszerzać wiedzę. Daj mu okazję, żeby błysnęło w domu tym, czego się nauczyło w szkole. Naucz traktować naukę jak wyzwanie. Pokazuj mu, jak wartościowe jest robienie czegoś, czego jeszcze nigdy się nie robiło, a co wydaje się trudne. Np. piecz ciasta, rozwiązuj trudne krzyżówki, sudoku itp., zagrajcie w scrabble. Wpajaj pogląd, że mądrość to coś, nad czym trzeba pracować. Jeśli uważasz, że ludzie po prostu rodzą się inteligentni albo nie, nie można liczyć na to, że twoje dziecko będzie lubiło się uczyć. Po co ma to robić, skoro i tak od tego IQ mu nie wzrośnie. Oceniając ludzi można zmienić kryterium. Na kryterium mądrości. "Marek jest bardzo mądry, prawda? Dużo czyta." Należy kłaść nacisk na wytrwałość, a nie na efekty. Dorze jest chwalić za prawdziwy wysiłek i upór. Nigdy nie szafować lekko rozdawanymi pochwałami i nie zachęcać do kombinowania lub oszukiwania dla uśpienia poczucia winy. Jak najczęściej trzeba mówić o swoich błędach. I o tym, jak bardzo pomogły się nauczyć czegoś nowego. Wspominać je z przyjemnością i mówić, że były szansą do pokazania twojej wytrwałości. Nie chwal za byle co, bo zrozumie, że masz niskie oczekiwania i nie cenisz wysiłku. W zachodniej kulturze mamy prawdziwą obsesję na punkcie poczucia wartości i chwalimy dzieci bez opamiętania za wszystko. Gdy coś nastolatkom przychodzi łatwo albo zrobiły byle jak i zostaną pochwalone - zniechęca to do nauki. Podkreślaj sukcesy, zamiast braków. Jeśli są ogromne problemy z jednym przedmiotem, zachęć, by na lodówce pojawiła się kartka: "Co już umiem". Codziennie przed snem dziecko może zapisać na niej to, czego dziś dziecko się nauczyło oraz to, w czym jest kompetentne. Nawet jeśli to będą tylko dwie daty lub cztery słówka. Zwróć uwagę, jak szybko kartka się zapełniała, o ile stał się mądrzejszy przez kilka dni.
|
|
|
|
|
|
Apel do rodziców |
|
|
Komunikat 11 marca 2020 |
|
|
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych Decyzją Ministra Edukacji Narodowej wynikającą z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa od 12 do 25 marca br. następuje zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Komunikaty bieżące proszę śledzić na stronie internetowej liceum oraz dzienniku elektronicznym Vulcan. Szczegółowe informację na stronie MEN
|
|
|
|
|
|
Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego_2020 |
|
|
Uczeń klasy 1Dg Konrad Karczewski awansował do finału Olimpiady Tematycznej: Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego.Kolejny etap zmagań już 17 marca.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
|
|
|
|
|
|
Koronawirus_ |
|
|
Dobre szkoły blisko siebie2020 |
|
|
Julia Ciężka finalistką Olimpiady |
|
|
Julia Ciężka w finale Olimpiady Literatury i Języka Polskiego!
Pierwszoklasistka w finale Olimpiady Literatury i Języka Polskiego Julia Ciężka, uczennica klasy ID zakwalifikowała się do finału Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.
Przed znalezieniem się w etapie ogólnopolskim olimpiady pomyślnie przeszła etap szkolny, okręgowy oraz egzamin ustny, uzyskując łącznie 122 punkty. Zagwarantowało jej to miejsce w finale.
Teraz czeka ją napisanie kolejnej rozprawki, a także egzamin ustny.
Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na drodze dalszych sukcesów!
|
|
|
|
|
|
Wolontariat 2020 |
|
|
Monodram Mirosława Wasiewicza |
|
|
Monodram Mirosława Wasiewicza "Nad Soplicowem słońce weszło". 29 lutego 2020 r. w Resursie społeczność naszego Liceum świętowała 100-lecie powstania szkoły. Monodram Mirosława Wasiewicza "Nad Soplicowem słońce weszło" na podstawie "Pana Tadeusza" Adama Mickiewicza był kolejnym z zaplanowanych na ten rok wydarzeń jubileuszowych.
Wśród widzów nie zabrakło byłych dyrektorów i nauczycieli placówki.
Dla samego aktora, absolwenta "Czerwoniaka", ten wieczór był pełen wspomnień i wzruszeń. Podobnie jak i dla wszystkich obecnych.
Zapraszamy wszystkich na następne planowane spotkania jubileuszowe!
|
|
|
|
|
|
Wyniki Konkursu Historycznego |
|
|
Miejski Konkurs Historyczny "Poznajmy Żołnierzy Wyklętych" W tym roku obchodziliśmy po raz 10-ty Narodowy Dzień Pamięci Żołnierzy Wyklętych w rocznicę stracenia 1 marca 1951 roku w więzieniu przy ulicy Rakowieckiej w Warszawie 7 członków ostatniego, czwartego Zarządu Zrzeszenia Wolność i Niezawisłość z płk Łukaszem Cieplińskim ps. "Pług" na czele. WiN był największą organizacją II konspiracji, która prowadziła walkę cywilną i zbrojną z sowietyzacją Polski w latach 1944-1963. Z tej okazji władze miejskie Żyrardowa przygotowały bogaty program obchodów. Jednym ważnych wydarzeń towarzyszących rocznicy był konkurs historyczny "Poznajmy Żołnierzy Wyklętych". Partnerem konkursu było Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL w Warszawie, a koordynatorem i twórcą pytań konkursowych - nauczyciel naszej szkoły profesor Sławomir Maszewski, członek Zrzeszenia WiN. Konkurs przewidziany był dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych naszego miasta i szkół średnich z terenu powiatu. Odbywał się w trzech kategoriach: konkurs wiedzy o żołnierzach wyklętych, praca literacka w postaci wiersza lub krótkiego opowiadania oraz praca plastyczna związana z tą tematyką. W konkursie brało udział 37 osób, w tym 9-cioro z naszego Liceum. Wszyscy uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom wiedzy i umiejętności. Rozdanie nagród odbyło się 28 lutego w żyrardowskiej Resursie.
Z przyjemnością konstatujemy, że wśród laureatów konkursu wiedzy znaleźli się nasi uczniowie Michał Laskowski z kl. 3A (I miejsce) i Patryk Mendygrał z kl. 3D (II miejsce), zaś w części plastycznej komisja uznała za najciekawsze prace Natalii Michalskiej z kl. 1Dg (I miejsce) i Julii Stegenki z kl. 3A (III miejsce).
Wszystkim nagrodzonym, z naszej i innych szkół, serdecznie gratulujemy! A dla wszystkich uczestników władze miasta przygotowały wycieczkę do Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Warszawie w dniu 3 marca br. Największą nagrodą dla skazanych na zapomnienie żołnierzy wyklętych, tych poległych i zamordowanych w kazamatach UB, a także ostatnich jeszcze żyjących, niech będzie świadomość, że ich walka nie poszła na marne. Żyją w pamięci kolejnych pokoleń Polaków. Sławomir Maszewski | | I miejsce - Agnieszka Michalska | III miejsce - Julia Stegenka |
|
|
|
|
|
|
I miejsce dla Weroniki Gmurek |
|
|
Weronika Gmurek zajęła 1 miejsce na Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Harcerskiej, Turystycznej i Poezji Śpiewanej "Szałamaja 2020" w Kwidzynie w kategorii soliści.Serdecznie gratulujemy!
|
|
|
|
|
|
|