 |
Warto sięgać po laury! |
 |
 |
Warto sięgać po laury! Tomasz Jedynak, uczeń LO im. Stefana Żeromskiego, który został finalistą Olimpiady Filozoficznej, został doceniony również przez władze Uniwersytetu Jagielońskiego w Krakowie. Otrzymał list gratulacyjny wraz z propozycją podjęcia studiów na tej renomowanej uczelni. Oferujemy takim jak Pan ambitnym młodym ludziom, którzy włożyli dużo wysiłku, aby z sukcesem przejść przez wszystkie stopnie olimpiady, możliwość realizacji marzeń na piętnastu Wydziałach, kilkudziesięciu kierunkach, ponad stu specjalnościach oraz na studiach międzywydziałowych: od nauk humanistycznych, medycznych, przez biologiczno-geograficzne, aż po nauki ścisłe. Łączymy wieki tradycji z nowoczesnością stawiając na zdolnych ludzi, umożliwiając im rozwój w nowoczesnych pracowniach i salach wykładowych przy udziale i pod opieką znakomitych profesorów i naukowców naszej Almae Matris. Przykład Tomka Jedynaka potwierdza fakt, że warto inwestować w swój rozwój, warto sięgać po laury!
|
 |
 |
 |
 |
 |
Maraton maturalny |
 |
 |
SPOTKANIE W SALAMINIE W GRECJI |
 |
 |
PROJEKT COMENIUS - SPOTKANIE W SALAMINIE W GRECJI W dniach 20-26 kwietnia 2013 siedmioosobowa grupa nauczycieli i uczniów naszej szkoły brała udział w spotkaniu roboczym w Salaminie w Grecji w ramach projektu Comenius „Szkolna fabryka inicjatyw – równe obywatelstwo”. Oprócz nas na spotkanie przyjechali przedstawiciele szkół z Cypru, Francji, Islandii, Hiszpanii, Norwegii, Turcji i Węgier. Podczas spotkania omówiliśmy wyniki wspólnej ankiety badającej stereotypy ról płciowych w naszych krajach oraz postawy młodzieży wobec nich, a także zorganizowaliśmy międzynarodową wystawę prac plastycznych pt. „Przeciwko przemocy ze względu na rasę, płeć i orientację seksualną” w Urzędzie Miejskim w Salaminie. Uczniowie poszczególnych szkół zaprezentowali założenia leżące u podstaw wystawianych prac, a także zadania wykonane w projekcie od ostatniego spotkania. Spotkaliśmy się z merem miasta oraz z przedstawicielką Amnesty International, która omówiła problem przemocy ze względu na rasę, płeć oraz orientacje seksualną w Grecji. Ponadto, zwiedziliśmy Muzeum Etnograficzne w Salaminie oraz miejsce słynnej bitwy morskiej z Persami, port w Pireusie, Akropol wraz z zachowanymi fragmentami znajdujących się na wzgórzu antycznych budowli oraz Muzeum Akropolu, a także samo serce Aten - plac Syntagma, Monastiraki i dzielnicę Plaka. Wzięliśmy też udział w wycieczce do Kanakii, gdzie zobaczyliśmy ruiny pałacu Ajaksa. Najodważniejsi z nas kąpali się w morzu. Obejrzeliśmy pokaz greckich tańców ludowych, a później sami próbowaliśmy je tańczyć wraz z Grekami, słuchaliśmy miejscowej muzyki i kosztowaliśmy lokalnych potraw, a przede wszystkim stale przebywaliśmy ze sobą, rozmawiając po angielsku i poznając zwyczajne życie w greckiej szkole i w greckich rodzinach.
|
 |
 |
 |
 |
 |
Matura 2013 |
 |
 |


Wszystkiego najlepszego, połamania piór, prostych pytań, odpowiedzi zgodnych z kluczem, skupienia, spokoju i dużo wiary we własne siły. Trzymamy kciuki za wszystkie egzaminy i mamy nadzieję, że uzyskane noty spełnią Wasze oczekiwania i ambicje. Grono Pedagogiczne, uczniowie klas pierwszych i drugich
|
 |
 |
 |
 |
 |
Rekrutacja 2013 |
 |
 |

W dniach 21, 22, 23 maja 2013 r.SEKRETARIAT jest czynny w godzinach od 800do 1700 Rekrutacja do naszego liceum na rok szkolny 2013/2014 odbywa się drogą elektroniczną.
Jeśli chcesz zostać uczniem "Czerwoniaka" musisz zalogować się do systemu poprzez wpisanie w przeglądarce adresu: następnie utwórz swoje konto i postępuj według instrukcji wyświetlanej na ekranie.
Od 7 maja 2013 r. pod powyższym adresem (w zakładce Oferta szkół) możesz zapoznać się z ofertą edukacyjną naszego liceum.
Przypominamy, że rejestracja kandydatów do naszej szkoły rozpocznie się w systemie dopiero 10 maja 2013 r. o godz. 1000. Gdy utworzysz już swoje konto i dokonasz wyboru, po wcześniejszej analizie naszej oferty edukacyjnej - wypełnij podanie pamiętając o wprowadzeniu preferowanych przez Ciebie języków obcych, a następnie podanie wydrukuj i przynieś do szkoły pierwszego wyboru w dniach od 10 maja 2013 od godz. 1000 do 24 maja 2013 do godz. 1500. Aby ułatwić Ci podjęcie decyzji, przedstawiamy podstawowe informacje o przydziale przedmiotów do planu nauczania w klasach pierwszych w roku szkolnym 2013/2014. Klasa | Przedmioty w zakresie rozszerzonym | Języki obce | Oferta przedmiotów uzupełniających | I A | matematyka, fizyka informatyka albo język angielski | angielski francuski, niemiecki albo rosyjski | historia i społeczeństwo ekonomia w praktyce | I B | matematyka, geografia informatyka albo język angielski | angielski francuski, niemiecki albo rosyjski | historia i społeczeństwo ekonomia w praktyce | I C | biologia, chemia | angielski francuski, niemiecki albo rosyjski | historia i społeczeństwo matematyka w przedmiotach przyrodniczych fizyka medyczna | I D I F | język polski, historia wiedza o społeczeństwie | angielski francuski, niemiecki albo rosyjski | przyroda zajęcia artystyczne | I E | biologia wiedza o społeczeństwie język angielski albo francuski | angielski albo francuski | historia i społeczeństwo zajęcia artystyczne | I G | matematyka, geografia informatyka | angielski francuski, niemiecki albo rosyjski | historia i społeczeństwo ekonomia w praktyce |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Za nami kolejny „Dzień Przedsiębiorczości”. |
 |
 |
Za nami kolejny „Dzień Przedsiębiorczości”.  Zdjęcie ze strony Komendy Powiatowej Policji | To już X edycja tego ogólnopolskiego konkursu, którego organizatorem jest Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości pod honorowym patronatem Prezydenta RP. W tym roku w jednodniowych praktykach uczestniczyło 489 uczniów naszej szkoły, których przyjęło 296 pracodawców. Serdecznie dziękujemy wszystkim pracodawcom, którzy przyjęli naszych uczniów i umożliwili im zweryfikować swoje wyobrażenie o wybranym zawodzie. Szkolny koordynator projektu Danuta Paluchowska |
|
 |
 |
 |
 |
 |
Kaja Kubicka laureatką |
 |
 |
Kaja Kubicka laureatką XLIII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego!!!  Kaja Kubicka uczennica kl. IID została laureatem XLIII Olimpiady Literatury i Języka Polskiego. Zwycięstwo cieszy tym bardziej, że olimpiada jest wielostopniowa i bardzo wymagająca. Udział w I części zawodów polega na samodzielnym napisaniu jednej obszernej pracy na temat wybrany z zestawu zaproponowanego na dany rok przez Komitet Główny. Kaja opracowała temat „Groteska w różnych przestrzeniach kultury polskiej XX wieku (literatura, teatr, film, malarstwo) jako kategoria estetyczna i wizja rzeczywistości”. Po zakwalifikowaniu pracy – już na etapie okręgowym - uczestnik pisze pracę literacką oraz rozwiązuje test językowy, a gdy otrzyma odpowiednią liczbę punktów przechodzi do części ustnej, polegającej na obronie pracy pisemnej z etapu szkolnego. Jak widać, zawody okręgowe są dużym wyzwaniem, a zakwalifikowanie do zawodów ogólnopolskich ogromnym sukcesem. Kai udało się przejść pomyślnie ten etap – co więcej – za odpowiedz ustną otrzymała maksymalna liczbę punktów. Na szczeblu ogólnopolskim zawody przebiegają dwuetapowo. Pierwszy etap obejmuje napisanie rozprawki na jeden z tematów przedstawionych do wyboru, dotyczących historii literatury lub wiedzy o teatrze, albo też dokonanie analizy porównawczej dwóch utworów poetyckich lub krótkich utworów prozą wskazanych przez Komitet Główny. W drugiej części uczestnicy prezentują przed komisją dwa, wcześniej wybrane przez siebie tematy z literatury i języka. Kaja mówiła o twórczości Brunona Schulza, oraz perswazyjnej funkcji języka w tekstach propagandy politycznej. Udało się! Ciężka, całoroczna praca Kai przyniosła wspaniałe efekty. Tytuł laureata nie tylko zwalnia Kaję z egzaminu maturalnego z języka polskiego, z którego uzyskuje maksymalną liczbę punktów, ale otwiera jej drzwi wielu uczelni wyższych. Gratulujemy Kai wytrwałości, pasji i talentu. Mamy nadzieję, że jej sukces zainspiruje innych zdolnych uczniów naszej szkoły do podjęcia podobnego wyzwania.
|
 |
 |
 |
 |
 |
Grecja 2013 |
 |
 |
Podsumowanie projektu wymiany młodzieży LO z Efterskole z Haarby |
 |
 |
Podsumowanie projektu wymiany młodzieży LO z Efterskole z Haarby w Danii

|
22 marca 2013r. w Centrum Kultury, w obecności władz Żyrardowa, dla rodziców, uczniów oraz instytucji zaangażowanych w projekt wymiany młodzieży LO z Efterskole z Haarby w Danii odbyło się uroczyste posumowanie przedsięwzięcia.
Spotkanie to uświetnił spektakl Teatru 36zł wg scenariusza i w reżyserii Pana Mirosława Wasiewicza, z udziałem uczniów Naszej Szkoły pt.: „Wariat i zakonnica” wg Witkacego. Zwróciliśmy się z podziękowaniami do instytucji lokalnych sponsorujących i wspierających organizacyjnie realizację projektu. Podziękowaliśmy rodzicom za ich pełne ciepła rodzinnego i polskiej gościnności chwile stworzone dla ich „duńskich dzieci”. W odczytanym mailu od nauczycieli duńskich uczniowie duńscy poprosili, w przyszłości o więcej czasu do spędzenia z rodzinami polskimi, w których czuli się bardzo mile widziani. Zachęciliśmy rodziców do podzielenia się anegdotami z pobytu uczniów Efterskole. Okazało się, że uczniowie duńscy tłumaczyli specyfikę filmu duńskiego, polubili polski bigos i pierogi, „nauczyli się” picia herbaty lub po prostu, cytując: „Nasza Hannah była najlepsza!”.
Rodzice otrzymali okolicznościowe podziękowania i płytę CD ze zdjęciami z całego projektu. Obejrzeliśmy składankę zdjęć przygotowaną przez Maję Sosnowską, uczennicę klasy 1c.
Na koniec uroczystości pytania o możliwość ponownego uczestniczenia w projekcie były najlepszą rekomendacją dla naszej pracy.
|
 |
 |
 |
 |
 |
wycieczka klasowa |
 |
 |

|
Dnia 26 marca 2013 r. klasa 2D wyjechała na wycieczkę do Warszawy. Plan obejmował zwiedzanie Pałacu Prezydenckiego oraz spacer szlakiem bohaterów „Lalki” Bolesława Prusa. Wizyta w Pałacu Prezydenckim była dla uczniów okazją do zobaczenia w jakich warunkach pracuje oraz jak przyjmuje gości głowa naszego państwa. Bogato zdobione wnętrza znane często z transmisji telewizyjnych wywarły na wszystkich ogromne wrażenie. Sala Nowosielskiego czy sala rokoko oraz zamieszczone w nich dzieła sztuki były obiektem wielu ciekawych przemyśleń. Po wizycie u Prezydenta pomimo mroźnej aury udaliśmy się wraz z panią przewodnik na spacer podążając szlakiem bohaterów powieści Bolesława Prusa. Warszawskie kościoły czy Krakowskie Przedmieście były istotnym tłem wydarzeń zawartych w „Lalce”, tak więc spacer był doskonałą lekcją zarówno topografii Warszawy jak i przypomnieniem treści lektury. Pomimo zmarzniętych dłoni wróciliśmy do domów oczarowani Warszawą jakbyśmy spacerowali po niej razem z samym Wokulskim. Filip Pelc
|
 |
 |
 |
 |
 |
Bogumił Kendzior w centralnym etapie olimpiady |
 |
 |
Bogumił Kendzior w centralnym etapie Olimpiady Tematycznej "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego"! 
Dnia 20 marca 2013 roku odbył się wojewódzki etap Olimpiady Tematycznej "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego".
W bieżącym roku szkolnym 2012-2013 tematem Olimpiady dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych są Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1887–1922. „O NIEPODLEGŁOŚĆ I GRANICE RZECZYPOSPOLITEJ”. W etapie wojewódzkim udział brali dwaj uczniowie naszego Liceum: Bogumił Kendzior oraz Kacper Kociszewski z klasy 2d.
Do etapu centralnego, który odbędzie się w czerwcu zakwalifikowany został Bogumił Kendzior.
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
|
 |
 |
 |
 |
|
|