|
Życzenia świąteczne |
|
|
Stefanki_2013 |
|
|
Stefanki Stefanki to jedna z najważniejszych uroczystości naszej szkoły. Obchodzona co roku, ma na celu nie tylko uczczenie pamięci naszego patrona – Stefana Żeromskiego, ale także wyróżnia naszą placówkę spośród innych. Pierwszy element tegorocznych obchodów stanowiła część kabaretowa przygotowana przez klasy 2a oraz 3e. Wszyscy uczniowie mieli okazję poznać koleje losu naszego patrona ukazane w krzywym zwierciadle, a także obejrzeć niezwykły balet, w wykonaniu chłopców- postaci z książek Żeromskiego w towarzystwie samego autora. Jednak był to dopiero początek atrakcji. Następny element stanowiły: konkurs wiedzy o patronie, a także życiu i historii naszej szkoły. Zmierzyli się w nich uczniowie podzieleni na poszczególne roczniki, wykazując się dużą wiedzą na w/w tematy. Po wszystkim, każda z klas mogła pochwalić się przygotowanym przez nią wcześniej własnym programem artystycznym – recytacją wybranych fragmentów z prozy Żeromskiego, czy też panegirykiem na cześć pisarza, okraszonym luźną interpretacją plastyczną. W wolnym czasie, pomiędzy kolejnymi częściami programu, również nie zabrakło licznych atrakcji. Przerwy szkolne spędzić można było w specjalnie na tę okazję przygotowanej kawiarence z przekąskami oraz wypiekami własnej roboty. Mieliśmy również okazję podziwiać galerię portretów Stefana Żeromskiego - prace uczniów naszej szkoły, a także posłuchać występu zespołu muzycznego. Również odbyła się pełna napięcia i humoru licytacja prac plastycznych, które zostały wykonane przez uczniów.
Elementem tradycyjnie kończącym cały dzień obchodów święta był mecz siatkówki, w którym naprzeciw siebie stanęli uczniowie Czerwoniaka i kadra pedagogiczna. Mimo zaciętej rywalizacji, rozegrany został on jak zwykle w przyjaznej atmosferze wspólnej zabawy i stanowił doskonałe zwieńczenie tego pełnego wrażeń dnia.
|
|
|
|
|
|
Magia Świąt |
|
|
Konkurs Magia Świąt
Praca Darii Czarnowskiej, po raz kolejny, jako jedyna z naszego Liceum, zakwalifikowała się do konkursu Magia Świąt, organizowanym przez IT Szkołę i Warszawską Wyższą Szkołę Informatyki w Warszawie. W tym roku wymogiem uczestnictwa było, aby autor pracy zrealizował następujące 3 kursy: - Obróbka i wizualizacja obrazów – jak poprawiać i przekształcać zdjęcia,
- GIMP – edycja grafiki i zdjęć
- Graficzna obróbka zdjęć.
Daria ukończyła wszystkie trzy kursy uzyskując w każdym 100% i otrzymała stosowne certyfikaty. W dniach 9 – 16 grudnia odbędzie się głosowanie na stonie internetowej konkursu Magia Świąt - kliknij tu!. Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w głosowaniu na pracę Darii. Jury przy wyłonieniu laureatów będzie oceniać oryginalność, estetykę pracy oraz jej zgodność z tematyką konkursu. Daria, gratulujemy i trzymamy kciuki!!!
|
|
|
|
|
|
SPOTKANIE W MONESTERIO W HISZPANII |
|
|
PROJEKT COMENIUS - SPOTKANIE W MONESTERIO W HISZPANII W dniach 15-22 listopada 2013 siedmioosobowa grupa nauczycieli i uczniów naszej szkoły brała udział w spotkaniu roboczym w Monesterio w Hiszpanii w ramach projektu Comenius „Szkolna fabryka inicjatyw – równe obywatelstwo”. Oprócz nas na spotkanie przyjechali przedstawiciele szkół z Cypru, Francji, Grecji, Islandii, Norwegii, Turcji i Węgier.
Podczas spotkania zorganizowaliśmy międzynarodową wystawę zdjęć rodzinnych prezentujących role społeczne kobiet i mężczyzn w naszych krajach oraz wystawę reklam, wykorzystujących wizerunek kobiet w poniżający sposób. Przedstawiliśmy film nakręcony podczas debaty na temat ograniczeń, nakładanych na mężczyzn przez stereotyp „prawdziwego mężczyzny”, inspirowanej filmem „Maska twardziela”, przeprowadzonej w języku angielskim podczas lekcji języka angielskiego, a także prezentację na temat analogicznej debaty przeprowadzonej po polsku z udziałem gości zaproszonych z zewnątrz. Wzięliśmy udział w pokazie przyrządzania i degustacji omletów hiszpańskich, obejrzeliśmy pokazy lokalnych tańców oraz musical „Mamma Mia” w wykonaniu uczniów szkoły partnerskiej. Zwiedziliśmy Muzeum Szynki w Monesterio, klasztor Tentudía, katedrę w Caléra de Leon i kościół w Monesterio, kompleks pozostałości z czasów rzymskich w Méridzie, wciąż czynną arenę do walki byków w Zafrze oraz najważniejsze zabytki Sewilli, takie jak Plaza de Espana, katedra wraz z wieżą La Giralda, pałac królewski, ogrody Murillo i wieżę Torre del Oro. Przebywając stale w dużej międzynarodowej grupie mieliśmy mnóstwo okazji do rozmawiania po angielsku i poznawania rówieśników z innych krajów europejskich.
|
|
|
|
|
|
Olimpiada Informatyczna |
|
|
Jarmark bożonarodzeniowy |
|
|
SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
|
|
Nasze liceum zakwalifikowało się do udziału w programie: „SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ" We wrześniu br. nasza szkoła przystąpiła, w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, do realizacji projektu KIK/34 „Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej”. Projekt ten ma na celu motywowanie młodzieży do działania w zakresie zapobiegania rozwojowi nadwagi i otyłości. Stanowi on podstawę dla rozwoju środowiska szkolnego niezbędnego do promowania zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej oraz nadzoru nad stanem odżywienia wśród młodzieży w wieku szkolnym. Po pomyślnie wdrożonym programie, zgodnie z założonymi kryteriami, nasza szkoła uzyska certyfikat Szkoły Przyjaznej Żywieniu i Aktywności Fizycznej.
Projekt jest wspierany przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie. Instytucją współfinansującą jest Ministerstwo Zdrowia, a partnerami akcji są: Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Centrum Zdrowia Dziecka, natomiast honorowy patronat objął Minister Edukacji Narodowej.
|
|
|
|
|
|
Promujemy naszą szkołę |
|
|
obchody 11 listopada 2013 |
|
|
Gdzie są kwiaty z tamtych lat? |
|
|
Rozstrzygnięcie powiatowego konkursu historycznego „Gdzie są kwiaty z tamtych lat? Konkurs wiedzy o Armii Krajowej, Szarych Szeregach i Żołnierzach Wyklętych”.
Konkurs odbywał się pod patronatem honorowym Macieja Małeckiego Posła na Sejm RP oraz Wojciecha Szustakiewicza Starosty Powiatu Żyrardowskiego.
Podobnie jak w ubiegłym roku nagrodę główną - wyjazd do Brukseli na małą sesję Parlamentu Europejskiego dla zwycięzcy ufundował Poseł Maciej Małecki, nagrody książkowe w konkursie ufundował Starosta Wojciech Szustakiewicz oraz Dyrektor Muzeum Bogusław Nietrzebka.
Uczestnicy musieli wykazać się szeroką wiedzą na temat Armii Krajowej i Żołnierzy Wyklętych. W konkursie brali udział uczniowie szkół ponadgimnazjalnych z Powiatu Żyrardowskiego a w końcowej rywalizacji uczniowie naszego Liceum zdobyli bardzo wysokie miejsca, zwyciężył: Bogumił Kendzior z klasy 3d, drugie miejsce zajął Przemysław Iżycki z LO im. Szarych Szeregów w Mszczonowie (przepraszamy za pomyłkę) a trzecie miejsce zajął Bartosz Galantowicz z klasy 2d. Gratulujemy sukcesu!!! Agnieszka Przyjankowska
|
|
|
|
|
|
Debata |
|
|
Debaty dotyczące przemian wzorca męskości
W naszym Liceum 25 października w ramach programu Comenius w projekcie Szkolna Fabryka Inicjatyw-równe obywatelstwo odbyły się dwie debaty dotyczące przemian wzorca męskości. Jedna z nich – anglojęzyczna miała miejsce 23 października na innowacyjnej lekcji języka angielskiego prowadzonej przez Annę Kamińską. Lekcja została sfilmowana, a jej efekty zostały umieszczone poniżej na stronie. Podczas debaty uczniowie, starali się odpowiedzieć na główne pytanie „Czy stereotyp „prawdziwego” mężczyzny (również jego skrajne wyobrażenie-twardziel, brutal) może oddziaływać negatywnie na zachowania męskie czy relacje międzyludzkie? W jakim sensie? Czy możemy mówić o jego pozytywnej roli?”. W trakcie lekcji uczniowie odnosili się także różnych typów męskości, opierając się przy tym na własnych przemyśleniach oraz usiłowali wskazać, czy wzorce męskości propagowane przez media odgrywają kluczową rolę w tworzeniu i wartościowaniu kulturowych i indywidualnych opinii, czym jest męskość. Druga –realizowana w języku polskim stanowiła wstęp do zajęcia się tematem w najbliższej przyszłości. Uświadamiała zasady kulturalnego formułowania stanowisk i argumentów. W loży ekspertów zasiedli: nauczycielka, absolwentka podyplomowych studiów Społecznej Tożsamości Płci na UJ - Bożena Gąsiorowska oraz nauczyciel religii, dyplomowany filozof i etyk- Norbert Kościelniak, udział wzięły trzy klasy i grupa liderów projektu.
|
|
|
|
|
|
|