Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /index.php:1) in /maincore.php on line 190
Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Żyrardowie
Strona Główna Pi±tek, Kwietnia 26, 2024
POLISH – DANISH EXCHANGE

POLISH – DANISH EXCHANGE


I tak minął nam tydzień pobytu na duńskiej wyspie Fionii w szkole w Haarby Efterskole.

Obejrzyj zdjęcia do z pięciodniowego pobytu w szkole (więcej lepszych zdjęć pojawi się z czasem, jak uda nam się pozbierać je od siebie nawzajem).

Weekend spędziliśmy u rodzin duńskich i działo się sporo, ale o tym za kilka dni.

Poniżej znajdują się dwa filmy stworzone przez grupy młodzieży polsko-duńskiej. (prezentujemy 2 filmy najlepiej ocenione)

An unusual lovestory Silent Movie

An unusual lovestory Silent Movie


Drama Real friends

Drama Real friends


Wymiana ze szkołą duńską

Wymiana ze szkołą duńską

W dniach 20-28 października 17 uczniów naszej szkoły, pod opieką dwóch nauczycieli języka angielskiego, wyrusza na podbój Danii.

Jest to kolejna edycja wymiany międzynarodowej z duńską szkołą w miejscowości Haarby, na wyspie Fionii, zwanej zielonym ogrodem Danii.

Poniżej szczegółowy program pobytu.

Program międzynarodowej wymiany ze szkołą duńską
21 – 27 października 2013

poniedziałek, 21 października
10.00 przyjazd do szkoły w Haarby zakwaterowanie śniadanie
11.30 oficjalne powitanie
12.00-12.30 lunch
13.00 zajęcia integracyjne
14.30 lekcja języka duńskiego
15.30 przerwa i popołudniowa przekąska
16.00 zwiedzanie miejscowości Haarby
18.00-18.45 obiad
18.45-19.45 czas wolny spędzany na integracji w pokojach
20.00-21.00 nauka tańców duńskich z Charlotte
21.45 czas wolny w pokojach
22.30 cisza nocna
wtorek, 22 października
6.30-7.25 śniadanie i przygotowanie suchego prowiantu
7.30 wyjazd do Kopenhagi
11.00 zwiedzanie Christiani
13.00-15.30 czas wolny i lunch na deptaku w Kopenhadze
15.30 spotkanie w Nyhavn
16.00 wycieczka kanałem portowym Nyhavn
17.00 powrót do szkoły
19.30-20.00 obiad
20.00 czas wolny
21.45 czas wolny w pokojach
22.30 cisza nocna
środa, 23 październiaka
6.45-7.00 poranny bieg
7.10-7.50 śniadanie
8.00 wprowadzenie do realizacji projektu multimedialnego, poczÄ…tek pracy
9.30-10.00 przerwa
10.00-11.30 praca nad projektem
11.30-12.30 lunch
12.30-13.30 tańce duńskie
13.30-15.00 praca nad projektem – ciÄ…g dalszy
15.00-15.30 przerwa i popołudniowa przekąska
15.30-17.00 ciÄ…g dalszy prac nad projektem
18.00-18.45 obiad
18.45-19.45 czas wolny spędzany na integracji w pokojach
20.00-21.30 ceremonia przyznania nagród
21.45 czas wolny w pokojach
22.30 cisza nocna
czwartek, 24 października zajÄ™cia sportowe – grupa II
6.45-7.00 poranny bieg
7.10-7.50 śniadanie
8.00-9.30 gra terenowa – grupa I zajÄ™cia sportowe – grupa II
9.30-10.00 przerwa
10.00-11.30 gra terenowa – grupa I
11.30-12.30 lunch
12.30-14.00 gra terenowa – grupa II zajÄ™cia sportowe – grupa I
14.00-14.30 przerwa i popołudniowa przekąska
14.30-16.00 gra terenowa – grupa II zajÄ™cia sportowe – grupa I
16.00-18.00 czas wolny
18.00-18.45 obiad
18.45-19.45 czas wolny spędzany na integracji w pokojach
20.00-21.00 zajęcia integracyjne w stylu speeddating
21.00 wspólne przygotowywanie tortu
21.45 czas wolny w pokojach
22.30 cisza nocna
piątek, 25 października
6.45-7.00 poranny bieg
7.10-7.50 śniadanie i przygotowanie suchego prowiantu
8.00 wyjazd do Odense
8.30-10.30 wycieczka do zoo
11.00-12.30 czas wolny w Odense
12.30 zwiedzanie ogrodów królewskich Kongens Have
13.00-14.00 kręgle
14.30 uczniowie udają się do rodzin duńskich na weekend
sobota, 26 października
18.00 powrót do szkoły
18.00-18.45 obiad
19.00-19.50 pożegnanie i wyjazd do Polski
PARTYZANCKIMI ÅšCIEÅ»KAMI „PONUREGO” I „ SZAREGO”

PARTYZANCKIMI ÅšCIEÅ»KAMI „PONUREGO” I „ SZAREGO”


Po raz kolejny z inicjatywy prezesa Zarządu Obwodu Warszawa Zrzeszenia Wolność i Niezawisłość mjr Waldemara Kruszyńskiego młodzież z 10 szkół mazowieckich z Warszawy Wołomina, Brwinowa i Żyrardowa współpracujących z obwodem warszawskim Zrzeszenia WiN oraz podhalańskiego Lubnia i Skarżyska Kamiennej miała okazję uczestniczyć w rajdzie historycznym.

W dniach 26 – 29 wrzeÅ›nia br. pod patronatem ministra Jana StanisÅ‚awa Ciechanowskiego kierownika UrzÄ™du ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych przy współpracy z krakowskim oddziaÅ‚em Instytutu PamiÄ™ci Narodowej oraz jego delegaturÄ… w Kielcach odbyÅ‚ siÄ™ MiÄ™dzyszkolny rajd partyzanckimi szlakami Jana Piwnika „Ponurego i Antoniego Hedy „Szarego” po Kielecczyźnie. Ta wspaniaÅ‚a inicjatywa organizatorów pozwoliÅ‚a przybliżyć mÅ‚odzieży sylwetki dwóch wybitnych dowódców partyzanckich okresu pierwszej i drugiej konspiracji, a nade wszystko podążyć trasami ich walk, dotknąć żywej historii, która przeminęła, ale nigdy nie powinna być zapomniana.

Major cichociemny Jan Piwnik „Ponury” i generaÅ‚ Antoni Heda „Szary” to dwaj synowie ziemi kieleckiej, którzy utworzyli najwiÄ™ksze w centralnej Polsce odziaÅ‚y partyzanckie skutecznie walczÄ…ce z niemieckim okupantem podczas II wojny Å›wiatowej. Lista walk, stoczonych przez ich podkomendnych z obÅ‚awami nieprzyjaciela, rozbitych wiÄ™zieÅ„, akcji likwidacyjnych i potyczek w obronie miejscowej ludnoÅ›ci jest imponujÄ…ca. I chociaż ich losy potoczyÅ‚y siÄ™ odmiennie, „Ponury” przerzucony na NowogródczyznÄ™ polegÅ‚ w obronie ziemi kresowej pod JewÅ‚aszami w czerwcu 1944 roku, a „Szary” kontynuowaÅ‚ walkÄ™ z kolejnym, tym razem sowieckim okupantem, to obydwaj na trwaÅ‚e wpisali siÄ™ poczet bohaterów nie tylko ziemi kieleckiej, ale caÅ‚ej Polski. Rajd pozwoliÅ‚ kolejnej grupie mÅ‚odych Polaków poczuć i zrozumieć kilka najprostszych słów: obowiÄ…zek, patriotyzm, poÅ›wiÄ™cenie …

SPOTKANIE ROBOCZE W REYKJAVIKU W ISLANDII

PROJEKT COMENIUS - SPOTKANIE ROBOCZE W REYKJAVIKU W ISLANDII


W dniach 21 – 28 wrzeÅ›nia 2013, w ramach projektu Comenius „Szkolna fabryka inicjatyw – równe obywatelstwo”, piÄ™cioosobowa grupa przedstawicieli naszej szkoÅ‚y wzięła udziaÅ‚ w spotkaniu roboczym w Verzlunarskoli Islands w Reykjaviku w Islandii.

Oprócz nas uczestniczyli w nim również uczniowie i nauczyciele z Węgier, Francji, Hiszpanii i Norwegii. Dla pozostałych partnerów Islandia okazała się niedostępna, zarówno cenowo, jak i ze względu na połączenia lotnicze.

Nasi uczniowie zaprezentowali działania projektowe wykonane w szkole, pracowali z kolegami z innych krajów na warsztatach, wszyscy razem wzięliśmy udział w spotkaniu z przedstawicielami stowarzyszenia działającego na rzecz osób homoseksualnych, gdzie poznaliśmy sytuację tych osób w Islandii.

Najbardziej fascynujÄ…ce byÅ‚y jednak wycieczki poza Reykjavik. WÄ™drujÄ…c wzdÅ‚uż granicy pÅ‚yt tektonicznych przecinajÄ…cej IslandiÄ™, mieliÅ›my niepowtarzalnÄ… okazjÄ™ zetkniÄ™cia siÄ™ ze zdumiewajÄ…cÄ… przyrodÄ… tej wyspy. ByliÅ›my w Parku Narodowym ?ingvellir, gdzie od 930 roku zbieraÅ‚ siÄ™ parlament, zwany Al?ingi, podziwialiÅ›my wybuchy ogromnego gejzeru Strokkur, z niedowierzaniem wpatrywaliÅ›my siÄ™ w wody rzeki Hvita, które z daleka wydawaÅ‚y siÄ™ zapadać pod ziemiÄ™, a w rzeczywistoÅ›ci dwoma potężnym kaskadami wodospadu Gullfoss – 11 i 21 metrów – ginÄ…ce w bezmiernej czeluÅ›ci wÄ…wozu powstaÅ‚ego przez rozsuniÄ™cie siÄ™ owych pÅ‚yt. KÄ…paliÅ›my siÄ™ w BÅ‚Ä™kitnej Lagunie – geotermalnym zbiorniku o niezwykÅ‚ym, intensywnie jasnoniebieskim zabarwieniu wody, smarowaliÅ›my siÄ™ biaÅ‚Ä… leczniczÄ… glinkÄ…, spacerowaliÅ›my po ogromnych polach spÄ™kanej, zastygÅ‚ej lawy, gdzieniegdzie pokrytej kożuchem barwnych traw i porostów. Nie udaÅ‚o nam siÄ™ tylko zobaczyć zorzy polarnej, ze wzglÄ™du na duże zachmurzenie nocÄ…. Z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… byÅ‚ to najbardziej egzotyczny wyjazd w ramach projektów Comenius.

Dzień Edukacji Narodowej 2013

projekt: Patryk Chrzanowski


Z najlepszymi życzeniami!

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej, my, uczniowie "Czerwoniaka", składamy naszym profesorkom i profesorom najlepsze życzenia.

Życzymy Wam, szanowni profesorowie, dużo zdrowia, satysfakcji z wykonywanego zawodu oraz niegasnącego zapału do dalszej pracy z nami.

 Niech każdy kolejny dzień w szkole będzie dla Was prawdziwą przyjemnością, abyście mogli zawsze z radością patrzeć na kolejne pokolenia wykształconych przez Was młodych ludzi.

WINTER SCHOOL


WINTER SCHOOL czyli tydzień warsztatów z językiem niemieckim

Wyjątkowa okazja, wyjątkowy projekt dla młodzieży szkolnej.

Takie niecodzienne zajÄ™cia z jÄ™zykiem niemieckim odbywajÄ… siÄ™ w Instytucie Austriackim a prowadzone sÄ… przez wykÅ‚adowców z Uniwersytetu WiedeÅ„skiego. Na zajÄ™ciach dzieje siÄ™ naprawdÄ™ wiele. Od „akcji” teatralno-filmowych, poprzez sportowe, dziennikarskie czy kulinarne – na tle klimatu i kultury austriackiej.

Zapraszamy do wspólnej przygody

Termin: ferie zimowe, 5 dni (od poniedziałku do piątku)

Koszt warsztatów: 200 zÅ‚ plus koszt biletu Å»yrardów – Warszawa - Å»yrardów

Szczegóły oraz zapisy: Anna Kamińska

e-mail: wiki665@wp.pl

„macho”

Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn? - refleksje po obejrzeniu filmu Maska Twardziela

Problem- Na jakiego rodzaju zaangażowanie w działaniu związanym z wykonaniem kolejnego zadania Comeniusa i jednego z zadań w programie wychowawczym szkoły liczą animatorzy tego działania?

Zadanie-efekt – przeprowadzenie w szkolnym Å›rodowisku z udziaÅ‚em goÅ›ci-kompetentnych osób w temacie Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy mÄ™skoÅ›ci typu „macho” mogÄ… negatywnie oddziaÅ‚ywać na poczucie tożsamoÅ›ci, zachowania i postawy mężczyzn?

Uzasadnienie: zadanie wychowawcze i edukacyjne zostało podjęte na podstawie zapisu podstawy programowej z r.2008 oraz na podstawie wybranych celów szkolnego programu wychowawczego:

  •   szkoÅ‚a ma obowiÄ…zek ksztaÅ‚towanie u uczniów postaw warunkujÄ…cych sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie..
  •   SzkoÅ‚a podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji we współczesnym Å›wiecie.

Cele:

  1. Uczniowie i opiekunowie z uwagÄ… obejrzÄ… amerykaÅ„ski edukacyjny film poglÄ…dowy1,24 h - wykÅ‚ad ilustrowany odwoÅ‚aniem do fragm. filmów fabularnych, zdarzeÅ„, statystyk, reklam…
  2. Z uwagÄ… - oznacza w tym dziaÅ‚aniu: szukanie odpowiedzi na pytanie postawione w debacie i inne pytania –problemowo ujmujÄ…ce ważne dla naszego dialogu kwestie np.: Na co przykÅ‚ady pokazaÅ‚ ten film i inne znane na ten temat filmy np. też polskie (też reklamy), czy:.Jakie kwestie sÄ… ważne w rozmowie na temat nie zawsze pozytywnego ksztaÅ‚towania przez media mÄ™skiej tożsamoÅ›ci? Jakie mÄ™skie negatywne wzory tożsamoÅ›ci i odpowiadajÄ…ce im kobiece -ksztaÅ‚tujÄ… media? Jakie sÄ… niebezpieczeÅ„stwa biernego naÅ›ladowania takich wzorów i czy sÄ… one naÅ›ladowane? Jakie problemy zwiÄ…zane z przemocÄ… zostaÅ‚y w filmie zauważone ? Czy zgadzacie siÄ™ że sÄ… one ważne i dlaczego?

    •   ZapamiÄ™tanie różnych przykÅ‚adów dotyczÄ…cych zwiÄ…zku pomiÄ™dzy kreowanymi wzorami mÄ™skoÅ›ci i kobiecoÅ›ci a niebezpiecznymi zjawiskami spoÅ‚ecznymi?
    •  Zainspirowanie do stworzenia wÅ‚asnego katalogu filmów( polskich również!) i reklam (rozpowszechnianych od kilku lat w Polsce ), statystyk,… innych niż wykorzystane w filmie, ale ilustrujÄ…cych poruszone kwestie albo pozwalajÄ…ce formuÅ‚ować kontrargumenty;
  3.   Klasa zaprosi animatorów z opiekunem na zajęcia warsztaty po projekcji filmu.
  4.   Z klasy do debaty szkolnej zgłosi się kilkoro osób, które zaprezentują w niej własne stanowisko i odwołają się do wyniku pracy nad tematem zespołu klasowego.
  5.  Z klasy zgłoszą się osoby chętne do udziału przed debatą w warsztatach II. Tury-planowanych do zrealizowania poza klasą w grupie międzyklasowej. Gorąco zapraszamy!
 Planowany terminarz. Zadania:
  1. 20.09-01.10.13 przygotowanie materiałów do zadania:
    • Film Maska Twardziela-dostÄ™pny w bibliotece szkolnej.
    • Informacja o celach i efekcie zadania- strona szkolna, informacja wydrukowana w bibliotece, informacja na tablicy szkolnej pod 105 oraz w pokoju nauczycielskim.
  2. 01-10.13 oglądanie filmu Maska Twardziela-w klasach i grupie zaangażowanej w Comeniusa.
  3. 10.10-18.10.13 warsztaty:
    •  I tura adresowana do caÅ‚ych zespołów klasowych( 45 min)po projekcji filmu w klasach pierwszych i drugich
    • II tura jako zajÄ™cia pozaklasowe- gwarancja uczÄ…cej zabawy i aktywnego udziaÅ‚u (17.10.13-wtorek)
  4. 25.10.13 debata ( termin ze względu na dyspozycyjność gości może ulec zmianie).
Organizatorzy debaty bÄ™dÄ… Was wspierać informacjami na tablicy pod salÄ… 105 –od 01.10.-17.10.
Drugie życie projektów

„Drugie życie projektów – efekty współpracy europejskiej w kontekÅ›cie polskiej szkoÅ‚y”

 Miedzeszyn, 12-13 września 2013


W dniach 12-13 wrzeÅ›nia 2013 w podwarszawskim Miedzeszynie odbyÅ‚o siÄ™ spotkanie realizatorów najlepszych Partnerskich Projektów Szkół w Programie Comenius koordynowanych przez polskie szkoÅ‚y w latach 2007-2012, zatytuÅ‚owane „Drugie życie projektów – efekty współpracy europejskiej w kontekÅ›cie polskiej szkoÅ‚y”.

W spotkaniu wzięło udział 28 przedstawicieli szkół z całej Polski, między innymi koordynatorka projektów Comenius w naszej szkole, Danuta Czyżewska. Spotkanie prowadzili pracownicy Agencji Narodowej. Uczestniczyła w nim także przedstawicielka Ministerstwa Edukacji Narodowej, radca ministra Klaudia Wojciechowska.

Wyróżnienie naszej szkoÅ‚y zaproszeniem do udziaÅ‚u w tym spotkaniu wynikaÅ‚o z faktu, iż dwa nasze projekty, „Przez pieÅ›ni i taÅ„ce ludowe poznajemy kulturÄ™ narodów europejskich” oraz „Zdrowe ciaÅ‚o, zdrowy duch, zdrowe Å›rodowisko”, zrealizowane w wymienionym okresie, zostaÅ‚y uznane przez PolskÄ… AgencjÄ™ NarodowÄ… za przykÅ‚ady dobrej praktyki.

Spotkanie miało charakter warsztatowy i dotyczyło przede wszystkim długotrwałych efektów zrealizowanych projektów. Rozmawialiśmy również o zmianach w programach europejskiej współpracy szkół wynikających z wejścia w nową perspektywę finansową 2014-2020. Wymiana doświadczeń z realizatorami najlepszych projektów koordynowanych przez polskie szkoły to wydarzenie szczególnie inspirujące. Jesteśmy dumni, że mieliśmy szansę wzięcia w im udziału.

integracja klas1

INTEGRACJA KLAS I


ByÅ‚o to już jaki czas temu, ale wspomnienia wciąż żywe.„INTEGROWALIÅšMY SIĘ!” - mogÄ… powiedzieć klasy I – sze.

10 wrzeÅ›nia klasy 1a i 1b; 11 wrzeÅ›nia – klasy1c, 1a; 12 wrzeÅ›nia, „Last, but not the least” – klasy 1d, 1f miaÅ‚y zajÄ™cia integracyjne z wychowawcami i pedagogiem szkolnym.

Uczniowie mieli okazjÄ™ przyjrzeć siÄ™ sobie nawzajem (i nauczycielom), nauczyć wszystkich imion, poczuć swojÄ… grupÄ™ w trakcie ćwiczeÅ„ interpersonalnych, poczuć siÄ™ swobodniej w szkole i odsapnąć od natÅ‚oku nowych wrażeÅ„ i informacji. Można też byÅ‚o podzielić siÄ™ swoimi poglÄ…dami na funkcjonowanie zespoÅ‚u klasowego – co siÄ™ jest w stanie znieść, a co nie, podzielić obawami i usÅ‚yszeć, że inni też je majÄ…. Jak co roku, byÅ‚o wesoÅ‚o, poważnie, mniej poważnie. Mamy nadziejÄ™, że też wartoÅ›ciowo. Wiemy, że to ważny element „oswajania” nowej rzeczywistoÅ›ci, która, być może powoli stanie siÄ™ też bliższa najmÅ‚odszym uczniom LO.

Strona 97 z 132 << < 94 95 96 97 98 99 100 > >>

Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_close() in /footer.php:25 Stack trace: #0 /index.php(171): require_once() #1 {main} thrown in /footer.php on line 25