Menu główne
Projekt ma za zadanie pogłębić w szkołach i w środowisku lokalnym poziom wiedzy na temat różnych aspektów wpływu stereotypowego podziału ról płciowych na aprobowane społecznie sposoby mówienia o kobietach lub mężczyznach, mogące ich dyskryminować, albo ograniczać ich indywidualny rozwój i nie sprzyjać partnerskiej obywatelskiej współpracy dziewcząt i chłopców na rzecz dobra społecznego.
Ma on uwrażliwić uczniów, nauczycieli i otoczenie szkoły na problematykę praw człowieka w aspekcie praw równościowych oraz zwiększyć poziom aktywności społecznej uczniów w ich środowisku, a tym samym także uczynić szkołę miejscem sprzyjającym edukacji w działaniu, przez doświadczenie kładące nacisk na integrację społeczną. Cel ten chcemy osiągnąć wzmacniając umiejętności liderskie i współpracy w zespole zaangażowanej w projekt młodzieży, realizując kampanię informacyjną w szkole i środowisku na rzecz podniesienia świadomości o różnych aspektach wpływu społecznie narzucanych stereotypów ról płciowych na indywidualny rozwój dzieci i młodzieży, a także uwrażliwiając odbiorców oferty medialnej, kreującej jednoznaczne wizerunki kobiecości i męskości, na potrzebę uwzględniania perspektywy genderowej w jej analizie. Zamierzamy również zaangażować uczniów w promocję międzynarodowego projektu Akcji 16 Dni Walki z Przemocą na tle płci oraz wykorzystać ich twórcze możliwości w konkursie plastyczno-
WSPOLNA STRONA PROJEKTU