Menu główne
Jak bardzo powszechne do niedawna stereotypy męskości typu „macho” mogą negatywnie oddziaływać na poczucie tożsamości, zachowania i postawy mężczyzn ?-
Problem-
Zadanie-
Uzasadnienie: zadanie wychowawcze i edukacyjne zostało podjęte na podstawie zapisu podstawy programowej z r.2008 oraz na podstawie wybranych celów szkolnego programu wychowawczego:
szkoła ma obowiązek kształtowanie u uczniów postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie..
Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji we współczesnym świecie.
Cele :
1. Uczniowie i opiekunowie z uwagą obejrzą amerykański edukacyjny film poglądowy 1,24 h -
Jakie męskie negatywne wzory tożsamości i odpowiadające im kobiece -
Zapamiętanie różnych przykładów dotyczących związku pomiędzy kreowanymi wzorami męskości i kobiecości a niebezpiecznymi zjawiskami społecznymi?
Zainspirowanie do stworzenia własnego katalogu filmów( polskich również!) i reklam (rozpowszechnianych od kilku lat w Polsce ), statystyk,… innych niż wykorzystane w filmie, ale ilustrujących poruszone kwestie albo pozwalające formułować kontrargumenty;
2. Klasa zaprosi animatorów z opiekunem na zajęcia warsztaty po projekcji filmu.
3. Z klasy do debaty szkolnej zgłosi się kilkoro osób, które zaprezentują w niej własne stanowisko i odwołają się do wyniku pracy nad tematem zespołu klasowego.
4. Z klasy zgłoszą się osoby chętne do udziału przed debatą w warsztatach II. Tury-
Planowany terminarz. Zadania :
1. 20.09-
Film Maska Twardziela-
Informacja o celach i efekcie zadania-
2. 17.09-
3.
I tura adresowana do całych zespołów klasowych( 45 min)po projekcji filmu w klasach pierwszych i drugich
II tura jako zajęcia pozaklasowe-
4. 25.10.13 debata ( termin ze względu na dyspozycyjność gości może ulec zmianie).
Organizatorzy debaty będą Was wspierać informacjami na tablicy pod salą 105 –od 01.10.-